Andras handlingar

Vet ni. Ibaland tycker jag att livet är orättvist. Jag försöker att se det ljusa i allt. Jag försöker hela tiden mitt bästa för att göra rätt och riktigt. Vara en duktig flicka. Och så finns det de runt mig som inte alls är så. Som inte tar ansvar för sina liv, som inte alls gör sitt bästa för att göra rätt. Och så slår det på mig. Det gör mig ledsen. Jag förstår att man inte kan ha kontroll på allt, och att såklart jag också kan göra andra ledsen, men det är jobbigt när andras oansvar drabbar mig. Just nu känner jag också för att skita i allt. Också vara ansvarslös. Också göra massa fel och hoppas på att det löser sig ändå. Hur mycket jag än försöker så kan jag inte ha kontroll över andras handlingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0